ALITERA – ügyfélkapcsolat fejlesztése - tréning, coaching, képzés, kiválasztás, tanácsadás, Call Center HR fejlesztés
ALITERA Ügyfélkapcsolat Fejlesztés
tréning, coaching, képzés, kiválasztás, tanácsadás, call center HR fejlesztés
FONTOS közlemény: ONLINE konzultációra, coachingra, képzésre is rendelkezésre állunk!
Minden vállalkozás folyamatosan, interaktívan kapcsolatban áll tágabb és közvetlen környezetével, és nyílván minél tudatosabb ez az interakció, annál sikeresebb.
Kétségtelen tény, hogy ma már a technológia komoly segítséget nyújt ahhoz, hogy a környezetből érkező hatásokat gyorsan és hatékonyan dolgozza fel egy vállalat, és ahhoz is, hogy ezeket az adatokat a megfelelő szakemberek értelmezzék, és így a szükséges válaszreakciókat előkészíthetik, és végül meg is tegyék a szükséges lépéseket. Azonban ahhoz, hogy a vezetés a vállalat tevékenységével hatékonyan reagáljon egy aktuális helyzetre, a dolgozók ezt a helyzethez igazodó módon értelmezzék, elkötelezetten megvalósítsák, ma sem elég „csak” a technikai segítség, a marketing, az értékesítés, a jó akarat, a küldetéstudat, a szakma szeretete, netán a jó társaság és még sok egyéb „apróság”.
A vállalat ügyfélköre is folyamatosan és érzékenyen reagál a vállalat tevékenységére, és az elvárásaihoz képest tapasztaltakról a „pénztárcájuk nyitásával" vagy "csukásával" adják meg értékelésüket.
Az ügyfelek még ma is viszonylag ritkán emelnek szót, ha valami nem az elvárásaik szerint történik, azonban az elpártolás szinte biztosan bekövetkezik, de ezt nyílván nem érdemes megvárni. Nagyon könnyű elképzelni – hiszen mindannyian valahol vevők, ügyfelek, vásárlók is vagyunk –, hogy egy adott szolgáltatóval, kereskedővel szemben mi lehet az alapvető elvárása egy ügyfélnek, és ebben benne van az is, hogy ezt hogyan, milyen módon és kitől szeretné megkapni a potenciális, vagy akár a meglévő ügyfél, vevő.
Ezzel el is érkeztünk az ügyfélkapcsolatok terén (is) kulcsfontosságú tényezőkhöz. Az ügyfélkapcsolatok esetében nem a vállalatról beszélünk „általában” és főleg „személytelenül”, hanem a (vállalat) munkatársának és a vevőnek/ügyfélnek a kapcsolatáról és interakciójukról.
A munkatárs és ügyfél a két főszereplő, hiszen a közöttük zajló események hatnak a vállalat külső és belső kapcsolataira, kommunikációjára, azaz a vállalat teljes ügyfélkapcsolatára. Az ügyfél, vevő többféle csatornán léphet kapcsolatba a vállalattal – ma a technika sok lehetőséget kínál –, azonban mindegyik kapcsolati csatorna két „végén” egy-egy ember van.
Az adott cég munkatársa, akár online válaszol, akár telefonon beszél az ügyfelekkel, akár személyesen fogadja a vevőket, az lesz a döntő jelentőségű a "találkozás" élményében, hogy hogyan és mit mond, tesz, és azt hogyan kommunikálja az ügyfelek felé.
A szaktudás a megoldáshoz kell, a lehető legjobb megoldás megtaláláshoz, de hogy addig el lehessen jutni, szükség van a munkatárs és az ügyfél együttműködésére, méghozzá a konszenzuson alapuló együttműködő kommunikációra! Csakis így érhető el, hogy az ügyfelek lojalitása megerősödjön, hogy a még csak érdeklődő, potenciális vevőből, valóban vásárló vevő legyen, vagy a panaszos ügyfél „megmaradjon”.
Ahhoz, hogy elkötelezetté tegyük vevőinket, ügyfeleinket, nem elég jól tenni a dolgunkat, hanem folyamatosan jobbat kell nyújtanunk önmagunknál!
Érthető tehát, hogy az ügyfél és a munkatárs kapcsolatában mutatkozik meg a legnagyobb jelentősége az ügyfélkapcsolat minőségének, ami azonban így egy meglehetősen nehezen értelmezhető fogalom, jóllehet sejtésünk van a tartalmával kapcsolatban.
Miből áll az ügyfélkapcsolat minősége?
A teljesség igénye nélkül, néhány különösen fontosnak tartott érték:
-
Az ügyfélközpontú vállalati gondolkodás
-
A dolgozói márkaképviselet
-
Hatékony, korszerű ügyfélkapcsolati kommunikációból és folyamatok
-
A dolgozók szakmai és kommunikációs, ügyfélkezelési szakértelme
-
A vállalati csapatmunka
-
A folyamatos vállalati szintű tanulás, fejlődés
ALITERA Ügyfélkapcsolati Fejlesztő Központ
Az „aliter” latin eredetű szó, a jelentése másképpen, így a nevünkben is vállalt hitvallásunknak megfelelően kidolgoztuk - a vállalati ügyfélkapcsolatok teljes folyamatának támogatására, a minőségi ügyfélkapcsolatok érdekében -, három fő terület fejlesztésének programját.
Hisszük és valljuk, hogy „Nem a kapcsolattal érjük el a jó eredményt, hanem az eredmények alapozzák meg a jó kapcsolatot." (Luca di Montezemolo)
FONTOS közlemény: online konzultációra,
képzésre, fejlesztésre is rendelkezésre állunk!
Keressen bizalommal bennünket, olvassa honlapunkat, blogunkat, írjon nekünk a Kapcsolati oldalon!